Wednesday, October 28, 2009

takziah

"Sekalung takziah saya ucapkan kepada murid-murid yang terkorban akibat mati lemas dalam insiden jambatan gantung runtuh ketika mengikuti perkhemahan 1MALAYSIA di Kampar baru-baru ini."

"Juga sekalung takziah kepada mangsa kemalangan yang terkorban melibatkan sejumlah motosikal berteduh bawah jambatan di putrajaya akibat dirempuh kereta dipandu laju yang dipandu oleh pelajar IPT berusia 18 tahun."

Angkara siapa semua ini?
Mari kita berfikir sejenak dengan menggunakan kemahiran berfikir secara kritis dan kreatif(KBKK).

Jambatan baru dibina 2 minggu. JKR tidak tahu menahu pasal pembinaan itu seperti dilaporkan dalam akhbar berita hairan. Begitu juga dengan laporan di sini.. Akhbar lapor berita tak masuk akal. Ini pula dalam utusan meloya. Ada ke lapor berita sebab runtuh budak-budak dok melompat-lompat atas jambatan tu . Bangang!

Hidup 1MALAYSIA!

Bila la nak maju...

Pasal kemalangan tu pula, memanglah malang tidak berbau. Tapi kalau pemandu berhati-hati dan stuktur jalan raya yang baik ditambah jaringan pengangkutan awam yang mesra mesti dapat elak dari berlaku kecelakaan. Mengikut laporan akhbar, pemandunya berusia 18 tahun. Cukupkah didikan, ilmu ketika berada di atas jalan raya dalam usia sebegitu?

3 comments:

rabun said...

hoho..ang anti najib ke dayat??haha

dayat said...

idak le anti sgt.
tp kurang2 kan la membodohkan rakyat malaysia.haha jgn la smpai bunuh org.haha

UniKL Forumer said...

Salam, anda semua dijemput untuk memeriahkan forum unikl.forumer.com