Sunday, November 2, 2008

KAMI rock keeeeeeeeeeeeee?

aku bersambung cerita tentang fenomena KAMI.walaupun agak lambat.tapi peduli apa.rakan ku moses sudah seawal dari ku menulis tentang KAMI.memang ketika menonton konsert itu kami sudah bercadang untuk menulis tentang trend KAMI ini.bolehlah ke blog beliau.

aku cuba seikhlas mungkin beritahu yang aku ada sedikit rasa insaf melihat budak2 zaman sekarang.semakin lama semakin liar.di zaman aku dahulu tidaklah seteruk begini.ingin melihat tetek di gig sangatlah sukar.kalau ada pun awek atau adik ataupun bini kepada rockstar2.aku juga seperti generasi sekarang, mula pergi gig seawal umur belasan tahun(lower secondary form).

di zaman itu, nak tahu ada gig hanyalah melalui flyers, zine atau newsletter.aku percaya generasi sekarang tidak tahu nate gapo kah ini.kesemuanya terlau DIY.aku masih menyimpan zine2 seperti zine pinochio, miracle mirror, kaset demo private whizz, murkyway dan macam2 lagi dalam kotak kasut Converse pertama ku beli.masa tu converse yang biasa orang pakai tu hanyalah berharga RM70 low cut di Yik Fong.dan kami mendengar musik yang disampaikan dengan penuh attitude.

kalau nak bercerita perbandingan masa dahulu dan masa kini memang tiada titik noktah.dunia berubah.aku percaya, fenomena ini akan hilang bersama trend yang dibawa.tiada lagi frasa.. "apa-apa je lah..janji rock!!" kerana mereka ini lebih mementingkan trendy, fesyen dan populariti semata-mata.

4 comments:

Anonymous said...

lepas ni kalao nasyid naik, habis semua jadi nasyid. konfem. macam 1998 dulu.

Anonymous said...

fenomena nasyid..kot.hahah

Mr. Ombak said...

bila giliran kompang mau femes?

Anonymous said...

tgk blog ni dayat,,,,http://untuk-sesama-insan.blogspot.com/